Awaryjność - co nas spotkało podczas eksploatacji

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • ganzal
    Drive
    • 2010
    • 99

    Mojej 2.0 bkd MY2006 jus 220 tysi na blacie stuknelo. Poki co tak jak u prawie kazdego dwumasa, turbo klapa gaszaca egr, amorki, wahacze wiec glownie wszystkie lementy ktore sie zuzywaja z czasem i przebiegiem. Do tego przednia szyba dwa razy ale tak to jest jak sie jedzie za tirem :| . Pozatym wiekszych awarii ni bylo wcale nigdy nie stanalem samochodem tak zeby nie dojechac do domu. Ze skrzynia DSg tez zero problemow olej i filtry zmieniane na czas.

    Komentarz

    • fan
      Elegance
      • 2009
      • 760

      Zamieszczone przez czto
      wymiana nastawnika rozrządu
      Działo się coś,że wymienili tą część?
      Respect All,Fear No One!

      Komentarz

      • Adam_Zd
        Classic
        • 2008
        • 39

        Troche mojej historii: samochód kupiony w 2008 roku przy przebiegu 77kkm, obecny stan 165kkm
        - miesiąc po zakupie - padł wentylator nawiewu, wymieniony w ramach gwarancji
        - 95kkm - wymiana przednich tarcz hamulcowych z powodu wibracji przy hamowaniu. Nie były zużyte ale zwichrowane.
        - 98kkm - kontrolka poduszki, boczna kierowcy. Rozebranie i przeczyszczenie złącza pod fotelem, do dziś działa OK.
        - 112kkm - włącznik światła stopu (przy pedale hamulca)
        - 115kkm - pękła plastikowa rurka między pompą podciśnienia a serwem hamulców. Efekt - brak wspomagania hamowania, trzeba było się dobrze zaprzeć o fotel i kierownice żeby samochód trochę zwolnił. Dobrze że sie tomi przytrafiło a nie żonie :twisted:
        - 132kkm - wymiana turbiny
        - 156kkm - wymiana tylnych tarcz
        - 162kkm - świeca żarowa 1-go cylindra
        - 162kkm - kilka razy klima włączyła mi sie z opóźnieniem, podejrzana sprężarka Zexel. Problem znikł, serwis nic nie może znaleźć. Czekam na dalszy rozwój sprawy.
        - 165kkm - piszcząca szyba przednia od strony kierowcy, trzeba będzie rozebrać i przesmarować.


        To tyle na dziś. Mam nadzieję że lista się szybko nie wydłuży i pojeżdżę jeszcze ze 2 lata bez większych stresów :diabelski_usmiech
        Ogólnie to samochód jest mało awaryjny, turbina mogła dłużej pożyć, reszta to drobiazgi.


        pozdrawiam
        Adam

        Komentarz

        • dato
          L&K
          • 2012
          • 1431

          Turbina, reszta - pogratulować - naprawdę ok. Turbo dbane czy olewane ?

          Komentarz

          • piramida
            RS
            • 2009
            • 12222
            • Superb III (3V3)

            Kupiłem octavie z przebiegiem około 60kkm, awarie jakie mnie spotkały:

            - klapka gaszenia przebieg około 100kkm
            - kpl sprzęgło przy przebiegu około 110kkm
            - wymiana żarników w ksenonach przebieg około 126kkm
            - wymiana zaczepu mocowania przedniej lampy po spotkaniu z sarną około 132kkm
            - wymiana 4 gum wahaczów przednich (dwie gumy z cupry) plus wymiana gum wahaczów tylnich, przebieg około 135kkm
            - lewy zew przegub wymieniony przy przebiegu około 136kkm (przyczyna uszkodzony mieszek)
            - wymiana uszczelki dekla zaworów plus kpl rozrząd 137kkm (przyczyna prawdopodobna niesczelna uszczelka co się okazało nie prawdą)
            - wymiana małego wentylatora chłodnicy klimy 137kkm
            - mikro pęknięcia/e na głowicy, zastosowałem środek do naprawy takiej usterki jak na razie od około 21kkm nie ubywa płynu, obecny przebieg około 168kkm
            - wymiana lewego tylnego łozyska w kole, przebieg 163.5kkm
            - 166kkm, wymiana poduszek silnika, nowa dwumasa i nowe sprzęgło sachs performance, nowy customowy intercooler, wtrysk metanolu

            Dodam że na aucie jest już 4 turbo i żadne wcześniejsze nie zdążyło sie wysrać :wink:
            superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
            http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

            poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

            Komentarz

            • natash
              RS
              • 2011
              • 2599

              Zamieszczone przez piramida
              Kupiłem octavie z przebiegiem około 60kkm, awarie jakie mnie spotkały:

              - klapka gaszenia przebieg około 100kkm
              - kpl sprzęgło przy przebiegu około 110kkm
              - wymiana żarników w ksenonach przebieg około 126kkm
              - wymiana zaczepu mocowania przedniej lampy po spotkaniu z sarną około 132kkm
              - wymiana 4 gum wahaczów przednich (dwie gumy z cupry) plus wymiana gum wahaczów tylnich, przebieg około 135kkm
              - lewy zew przegub wymieniony przy przebiegu około 136kkm (przyczyna uszkodzony mieszek)
              - wymiana uszczelki dekla zaworów plus kpl rozrząd 137kkm (przyczyna prawdopodobna niesczelna uszczelka co się okazało nie prawdą)
              - wymiana małego wentylatora chłodnicy klimy 137kkm
              - mikro pęknięcia/e na głowicy, zastosowałem środek do naprawy takiej usterki jak na razie od około 21kkm nie ubywa płynu, obecny przebieg około 168kkm
              - wymiana lewego tylnego łozyska w kole, przebieg 163.5kkm
              - 166kkm, wymiana poduszek silnika, nowa dwumasa i nowe sprzęgło sachs performance, nowy customowy intercooler, wtrysk metanolu

              Dodam że na aucie jest już 4 turbo i żadne wcześniejsze nie zdążyło sie wysrać :wink:
              166k i 3 sprzęgło :twisted:

              Komentarz

              • piramida
                RS
                • 2009
                • 12222
                • Superb III (3V3)

                Zamieszczone przez natash
                Zamieszczone przez piramida
                Kupiłem octavie z przebiegiem około 60kkm, awarie jakie mnie spotkały:

                - klapka gaszenia przebieg około 100kkm
                - kpl sprzęgło przy przebiegu około 110kkm
                - wymiana żarników w ksenonach przebieg około 126kkm
                - wymiana zaczepu mocowania przedniej lampy po spotkaniu z sarną około 132kkm
                - wymiana 4 gum wahaczów przednich (dwie gumy z cupry) plus wymiana gum wahaczów tylnich, przebieg około 135kkm
                - lewy zew przegub wymieniony przy przebiegu około 136kkm (przyczyna uszkodzony mieszek)
                - wymiana uszczelki dekla zaworów plus kpl rozrząd 137kkm (przyczyna prawdopodobna niesczelna uszczelka co się okazało nie prawdą)
                - wymiana małego wentylatora chłodnicy klimy 137kkm
                - mikro pęknięcia/e na głowicy, zastosowałem środek do naprawy takiej usterki jak na razie od około 21kkm nie ubywa płynu, obecny przebieg około 168kkm
                - wymiana lewego tylnego łozyska w kole, przebieg 163.5kkm
                - 166kkm, wymiana poduszek silnika, nowa dwumasa i nowe sprzęgło sachs performance, nowy customowy intercooler, wtrysk metanolu

                Dodam że na aucie jest już 4 turbo i żadne wcześniejsze nie zdążyło sie wysrać :wink:
                166k i 3 sprzęgło :twisted:
                kupiłem mocniejszego sachsa więc dwumasę też nową wsadziłem przy okazji, tamto sprzęgło jeszcze żyło ale przy ostatnim setupie i momencie ponad 500 pasowało wsadzić cos mocniejszego :wink:
                superb combi 2.0TSI 4x4 DSG L&K 393PS/509Nm stage 2 by CS
                http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...er=asc&start=0

                poprzednio octa 2.0tdi 260PS/500Nm http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=38983&start=0

                Komentarz

                • Adam_Zd
                  Classic
                  • 2008
                  • 39

                  Zamieszczone przez dato
                  Turbina, reszta - pogratulować - naprawdę ok. Turbo dbane czy olewane ?
                  Za moich czasów dbanie, nie wiem jak poprzednik ale padła po przejechaniu Niemiec od granicy do granicy z prędkością 160-170km/h, w porywach więcej. Niezbyt zdrowe dla tego silnika ale mi się mocno spieszyło. Bez tego może by jeszcze pożyła, kto to wie :?:

                  Komentarz

                  • janusz_21
                    Classic
                    • 2011
                    • 2

                    Witam!
                    Jestem zły na octavię. Auto ma trzy lata, 40tys. Miesiąc po upłynięciu gwarancji padła pompa wody, wymiana na własny koszt w serwisie ~ 800zł, teraz stuki przy dodawaniu gazu/puszczaniu sprzęgła. Sam doszedłem do tego, że winne były poluzowane śruby mocujące poduszkę środkową!!!. Czesi pożałowali kleju na gwinty śrub mocujących poduszkę!!!
                    Na pewno jest to pierwsza i ostatnia skoda jaką mam. Jak sobie przypomnę nieodżałowaną Astrę z silnikiem Isuzu, to nie mogę sobie wybaczyć, że kupiłem to badziewie. Astra przez 15 lat widziała serwis tylko przy wymianie paska rozrządu i regulacji zaworów, w sumie TRZY RAZY!!! Raz wymieniłem sam pompę cieczy chłodzącej -koszt 150zł ale po 200tys km. Alternator regeneracjax2. Nie liczę części eksploatacyjnych.
                    Dwa razy stanęła-raz wężyk gumowy chłodzenia, drugi raz nawalił zawór odcinający paliwo(sam założyłem) po wstawieniu rurki w jego miejsce pojechałem dalej. Nie chcę myśleć jakie niespodzianki Czesi nam przygotowali. W każdym bądź razie po zakupie i lekturze forum bardzo żałowałem podjętej decyzji o zakupie i do dzisiaj żałuję. SKODA NIGDY WIĘCEJ
                    Wiem, że tak trwałych samochodów już teraz nie robią ale to co pokazuje skoda wg forum to wstyd a miał to być VW w czeskiej wersji.

                    Komentarz

                    • obrus
                      Elegance
                      • 2011
                      • 783
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      Prawy przód - łącznik stabilizatora, przy ok. 40 tys. km. Koszt 120 zł z wymianą (Lemforder). Dziwię się trochę, gdyż jeżdżę głównie po bardzo dobrych drogach, a na dziurach to powolutku....

                      Komentarz

                      • krzynol
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 10960
                        • Superb II combi (3T5)
                        • ASV 1.9 TDI VP 110 KM
                        • CFHC 2.0 TDI CR 140 KM

                        ostatnio (prawie 200kmm) wymieniałem uszczelki chłodnicy oleju, bo ciekło już
                        ->Usługi elektroniki/małej mechaniki VAG, usługi IT
                        ->Superb 2FL CFGB DSG 4x4 Platinum+
                        poprzednie modele:
                        ->O2FL CFHC DSG Elegance+ 2016-2020
                        ->O2 BKC+ARL 4x4 Adventure+ 2010-2016
                        O1FL ASV Ambiente Ice 2003-2010 VW Golf 3 AAZ Classic 2000-2003

                        Komentarz

                        • Phocus
                          Classic
                          • 2010
                          • 26

                          300tkm

                          Jestem posiadaczem combika 2005 Tdi 90KM. Jestem 2wlascicielem i kupilem auto z przelatanymi 170tkm. Od tamtego czasu w zasadzie tylko chamulce sa do dupy, reszta trzyma sie super. Powymienialem amorki i lozyska z przodu no bo i przebieg spory, podnosnik szyby kierowcy po 9latach,akumulator, szybe przednia i niestety 4xtarcze 280 przez ok100tkm, dobrych marek(chyba jakis blad konstrukcyjny).
                          Nie bede pisal o wymianie rozrzadu czy filtrach itp bo to normalka w kazdym aucie, warto natomiast dodac ze olej z filtrami zmieniny byl od poczatku co 30tkm i tego sie trzymam(castrol 5w30). Auto pali na dotyk nawet przy -20, silniczek suchy na dolewki miedzy wymianami potrzebuje ok 0,5l oleju wiec takze ok.
                          Teraz padaja mi chyba czujniki abs ale musze to jeszcze sprawdzic bo kontrolka sie nie swieci a i objawy sporadyczne. moze to tylko brud.
                          Ostatnio zaobserwowalem pojawienie sie pierwszej rdzy pod lakierem w okolicy maski.
                          Jak na przebieg uwazam ze to super wynik gdyby nie te hamulce....
                          Moim zdaniem super auto dla kogos kto chce duzo i tanio jezdzic. W miare prosta konstrukcja bez przesadnych bajerow ale jezdzi i to tanio. Spalanie ok 5-5,2 nie stanowi problemu no chyba ze korki.
                          Poki co smigam dalej i zobaczymy ale ciagnie mnie troche do OII.
                          Pozdrawiam

                          Komentarz

                          • adamwwy
                            Drive
                            • 2014
                            • 87

                            Zamieszczone przez janusz_21
                            Witam!
                            Jestem zły na octavię. Auto ma trzy lata, 40tys. Miesiąc po upłynięciu gwarancji padła pompa wody, wymiana na własny koszt w serwisie ~ 800zł, teraz stuki przy dodawaniu gazu/puszczaniu sprzęgła. Sam doszedłem do tego, że winne były poluzowane śruby mocujące poduszkę środkową!!!. Czesi pożałowali kleju na gwinty śrub mocujących poduszkę!!!
                            Na pewno jest to pierwsza i ostatnia skoda jaką mam. Jak sobie przypomnę nieodżałowaną Astrę z silnikiem Isuzu, to nie mogę sobie wybaczyć, że kupiłem to badziewie. Astra przez 15 lat widziała serwis tylko przy wymianie paska rozrządu i regulacji zaworów, w sumie TRZY RAZY!!! Raz wymieniłem sam pompę cieczy chłodzącej -koszt 150zł ale po 200tys km. Alternator regeneracjax2. Nie liczę części eksploatacyjnych.
                            Dwa razy stanęła-raz wężyk gumowy chłodzenia, drugi raz nawalił zawór odcinający paliwo(sam założyłem) po wstawieniu rurki w jego miejsce pojechałem dalej. Nie chcę myśleć jakie niespodzianki Czesi nam przygotowali. W każdym bądź razie po zakupie i lekturze forum bardzo żałowałem podjętej decyzji o zakupie i do dzisiaj żałuję. SKODA NIGDY WIĘCEJ
                            Wiem, że tak trwałych samochodów już teraz nie robią ale to co pokazuje skoda wg forum to wstyd a miał to być VW w czeskiej wersji.
                            Złoma trafiłeś i tyle. Ja od lat jeżdżę Skodami i z każdej byłem i nadaj jestem zadowolony. Miałem VW, Seaty i też było ok... Mam Fronterę i też trafił mi się taki złom jak Tobie Skoda... Niestety trzeba z tym żyć... :wink:

                            Komentarz

                            • Adam_Zd
                              Classic
                              • 2008
                              • 39

                              Kontynuacja sprzed 2 lat:
                              - 95kkm - wymiana przednich tarcz hamulcowych z powodu wibracji przy hamowaniu. Nie były zużyte ale zwichrowane.
                              - 98kkm - kontrolka poduszki, boczna kierowcy. Rozebranie i przeczyszczenie złącza pod fotelem, do dziś działa OK.
                              - 112kkm - włącznik światła stopu (przy pedale hamulca)
                              - 115kkm - pękła plastikowa rurka między pompą podciśnienia a serwem hamulców. Efekt - brak wspomagania hamowania, trzeba było się dobrze zaprzeć o fotel i kierownice żeby samochód trochę zwolnił. Dobrze że sie tomi przytrafiło a nie żonie :twisted:
                              - 132kkm - wymiana turbiny
                              - 156kkm - wymiana tylnych tarcz
                              - 162kkm - świeca żarowa 1-go cylindra
                              - 162kkm - kilka razy klima włączyła mi sie z opóźnieniem, podejrzana sprężarka Zexel. Problem znikł, serwis nic nie może znaleźć. Czekam na dalszy rozwój sprawy.
                              - 165kkm - piszcząca szyba przednia od strony kierowcy, trzeba będzie rozebrać i przesmarowa
                              c.d.
                              - 170kkm - wymiana podnośnika szyby (smarowanie i czyszczenie nic nie dało)
                              - 173kkm - rozsypało się kółko pasowe alternatora
                              - 181kkm - sprężarka od klimy okazała się jednak wadliwa. Wymiana sprężarki, przy okazji trzeba było wymienic osuszacz który okazał się zintegrowany z skraplaczem = wymiana spraplacza :klnie:
                              - 201kkm - wymiana kolejnej turbiny (poprzednia była regenerowana)
                              - 205kkm - wymiana przednich tarcz hamulcowych

                              Na liczniku 208kkm.

                              Komentarz

                              • Lashlo
                                L&K
                                S_OCP Member
                                • 2007
                                • 1455

                                Do mojego posty z 2009 ze str. 13 ;-)

                                Auto ma 212kkm i 7 rok:

                                Turbon idzie do czyszczenia,ale w stanie OK, 2 mas OK, amory OK

                                Do wymiany na teraz:

                                -przegub-osłona uszkodzona i za późno to zauważyłem-już terkocze
                                -chyba tarcze, bo biją przy hamowaniu
                                -przerywacz awaryjnych, bo czasem pyka

                                Reszta OK.

                                Co do 212kkm robione bądź wymienione, tak z pamięci:

                                -łozysko przód
                                -akumulator
                                -raz tarcze i klocki przód, tył
                                -przegnita grucha przy turbo
                                -sprężyny przód
                                -odbojniki tył
                                -na perforację-lakierowana maska silnika i tylny błotnik, wcześniej tylna klapa za łuszczenie lakieru przy ośw. tablicy rej
                                -jakieś żarówki

                                Eksploatacyjne:

                                -2 razy rozrząd z pompą w ASO
                                -oleje+komplet filtrów co 15kkm (oliwy Shell, Mobil, Castrol, czyli te "najgorsze" ;-) wg niektórych) 5/30LL 504/507

                                Ogólnie jak na 7 lat i 212kkm nie ma chyba tragedii ;-)

                                Komentarz

                                • crazykoko
                                  Ambiente
                                  • 2014
                                  • 140

                                  Ja kupiłem Octavkę w Danii z kompletną dokumentacją serwisową. Przy 75.000 miała wymieniane tarcze, klocki i końcówki drążka. Poza tym co 30 tys. tylko filtry i oleje. Przy 162 tys miała wymieniony silnik w serwisie. Poprzednio był AMB 2.0 teraz jest AQY 2.0. Przyczyna wymiany nieznana. Nowy silnik posiada certyfikat jakiegoś Urzędu, miał przebieg 55 tys. Od momentu zakupu prawie rok temu robiłem rozrusznik, cewkę klimatyzacji, sworzeń wahacza, tarcze, klocki i zaciski na tyle oraz wymieniałem akumulator. We własnym zakresie jeszcze lutowanie kabelka od tylnej szyby w drzwiach. Poza tym odpukać, nic się nie dzieje. Aktualny przebieg 250 tys. dla auta i 160 tys. dla silnika

                                  Wie ktoś może co to za silnik ten AMB


                                  A na garnku tak jak drut napisane było MJUT

                                  Komentarz

                                  • boris
                                    Classic
                                    • 2014
                                    • 32

                                    boris tez napisze choc autko tylko od wrzesnia
                                    do naprawy/regeneracji
                                    alternator
                                    rozrusznik
                                    ustawienie kata wtrysku paliwa
                                    wymiana szklanek przy zaworach
                                    piasty kol tylnych
                                    amory przod
                                    rozrzad wymiana
                                    chyba wsio...........
                                    octavia 1, 1,9 tdi , 99r

                                    Komentarz

                                    • Lashlo
                                      L&K
                                      S_OCP Member
                                      • 2007
                                      • 1455

                                      Muszę dodać, że w czasie czyszczenia turbo przy tych 212kkm mechanik stwierdził luz osiowy i wymienił wirnik+przerdzewiałą (2 raz) gruchę turbiny. Wirnik wygląda idealnie (dostałem wszystkie wymienione części) ale jak był luz,to uwierzyłem na słowo.
                                      Tak więc dodaję 212kkm regeneracja turbo Koszt 1000zł + wymont i zamont. Auto odrodziło się i ciągnie jak rakieta :-)

                                      Komentarz

                                      • Dzida
                                        RS
                                        • 2006
                                        • 2253

                                        Zamieszczone przez Lashlo
                                        -łozysko przód
                                        lewe? :wink:
                                        Zamieszczone przez Lashlo
                                        -akumulator
                                        za chwilę skończy się 2-gi, ale to wina rodziców bo mało jeżdżą w tym roku, zazwyczaj na krótkich dystansach
                                        Zamieszczone przez Lashlo
                                        raz tarcze i klocki przód, tył
                                        tylko klocki, 105 kkm przód (to jeszcze za mojej kadencji), 145 kkm tył (to już u rodziców), tarcze jeszcze oryginał (192 kkm), w ASO w zeszłym roku na przeglądzie nie mogli uwierzyć. :lol:

                                        Pacjent: Octavia AXR Ice+ 2006 z polskiego salonu u mnie przez pierwsze 115 kkm, teraz na emeryturze u rodziców.

                                        Komentarz

                                        • Lashlo
                                          L&K
                                          S_OCP Member
                                          • 2007
                                          • 1455

                                          Dzida, jak dobrze pamiętam, to lewe :-) Od strony kierowcy. Na szczęście na gwarancji jeszcze było autko :-)

                                          Komentarz

                                          • ajoter
                                            Ambiente
                                            • 2012
                                            • 152
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                            To zaczynamy od prostych rzeczy
                                            -guma wahacza tylnego
                                            -klocki + tarcze na przodzie, tarcze sie powoli kończą ( przód i tył) tak wiec w najbliższym czasie przyjdzie i na to czas,
                                            -wymiana oslon amortyzatorów tylnich
                                            - Świece, rozrzad
                                            A z grubszych
                                            - wymiana silnika ( słupek BXE na BLS osprzet zostal z BXE)
                                            - zmiana dwumasy + sprzegła na jednomas + sprzegło
                                            - wymiana "popychaczy" + uszczelnień na pompowtryskach
                                            -wymiana uszczelniaczy wału korbowego od strony skrzyni i rozrzadu
                                            -wymiana uszczelniacza rozrządu
                                            -wymiana uszczelniacza wałka pośredniego od strony przegubu w skrzyni

                                            W przyszłym roku planuje zregenerować Turbo

                                            Zamieszczone przez Lashlo
                                            Tak więc dodaję 212kkm regeneracja turbo Koszt 1000zł + wymont i zamont. Auto odrodziło się i ciągnie jak rakieta
                                            Lashlo gdzie oddawałeś turbo do regeneracji?

                                            Komentarz

                                            • Lashlo
                                              L&K
                                              S_OCP Member
                                              • 2007
                                              • 1455

                                              ajoter, mechanik, u którego robiłem współpracuje z firmą http://www.maxturbo.pl/ od lat i twierdzi, że są OK, więc tam robił-wymieniane rzeczy były do zwrotu. Ja dopiero 1000km zrobiłem na regenerowanym-na razie rewelacja, ale to za mały przebieg, żeby oceniać jakość regeneracji.

                                              Komentarz

                                              Pracuję...